fbpx

Ismerkedés, új szokás kialakítása
(Pezzetta-Vaski Mónika élménybeszámolója)

 

Nagyon szerencsés vagyok, hogy részt vehettem a Spirálstabilizáció alaptanfolyamon. Vera sportolókkal még nem dolgozott együtt ennek a tréningnek kapcsán és rám esett a választása, hogy a közös munkánk alatt beszámoljak a módszer alkalmazásával tapasztalt élettani hatásokról.

Aki esetleg nem ismer, amatőr futó vagyok, emellett túrázni és jógázni szeretek.
Június végén kezdtük el a foglalkozásokat és 5 hétig dolgoztunk együtt. Első alkalommal, mielőtt még bármit is elhangzott volna a spirálstabilizációról, rögtön egy fénykép készült rólam álló helyzetben oldalról. Esküszöm, még figyeltem is, hogy szép egyenesen tartsam magam, kihúztam magam, ahogy azt gondoltam, hogy kell. Aztán rögtön szembesültem is a ténnyel, hogy ez csak önámítás és magától a beesett vállaim nem kerülnek a helyükre.

A vállak mellett egyértelműen a csípőhajlító izmok megrövidülése volt szembetűnő. Mindkettő élettani hatásával tisztában vagyok, nem csak esztétikailag látom, fizikailag is érzem a negatív hatásukat. Erről egy kicsit bővebben később írok még.
Szóval a feltérképezés és az alapismeretek megismerése után elkezdtük a gyakorlatokat, amik kívülről elsőre nem is tűntek olyan megerőltetőnek és bonyolultnak. Aztán jött a felismerés, hogy ez a mozgásfajta mennyire összetett és magas koncentrációt igényel. Pontosan ezt szeretem benne, leköti minden idegszálamat, közben csak az adott mozgássorra tudok koncentrálni, emellett intenzív izommunkát követel. 


Sportolóként nagy előnyt jelent számomra a magasfokú testtudat, hiszen az instrukciókat pontosan kell követni, ezáltal kerül minden testrészünk a helyére. Így leszünk képesek felvenni a stabil testhelyzetet és megtartani azt. Az első alkalom után napi 15 percet gyakoroltam, észrevettem, hogy sokszor “igazgatom” magam a tükörben és figyelni kezdtem a többi embert, hogy nála mi újság. Fontos, hogy kialakítsunk egy napi rutint ezzel kapcsolatban, így szokássá és rendszeressé válik.

Nekem az edzések utáni, illetve lefekvés, zuhanyozás előtti időpont vált be. Vera nagyon jó módszere, hogy mindig kössük valamihez, így az agyunk is könnyebben rááll a feladatra. A 2. részért kattints ide