fbpx

(Pezzetta-Vaski Mónika élménybeszámolója)

Az alapgyakorlatok elsajátításának van egy szisztematikusan felépített sorrendje, ez alapján haladtunk nálam is. Azzal a különbséggel, hogy bizonyos esetekben nehezített testhelyzetben, nagyobb mozgástartományban végeztem a gyakorlatokat. Ezt szeretném kiemelni, hogy mennyire pozitívan hatott rám, hiszen specifikusan, mindenki a saját képességeinek megfelelően tudja erősíteni az izmait, elvégezni a nyújtást.

Két hét rendszeres gyakorlás után már éreztem magamon a módszer jótékony hatását. Gyorsabb volt a regenerációm és az edzések utáni, másnapi nehézkes mozgás, esetleges izomláz mértéke is csökkent, illetve meg is szűnt.

A harmadik, negyedik héten tapasztaltam azt a változást, ami számomra a legtöbbet jelenti. Korábban, bizonyos kilométerszám felett, ez lehetett 15, de akár csak 10 km is, mindig jött egy kellemetlen feszítő érzés az ágyéki résznél, ami látványosan csökkentette a lépéshosszt és ezáltal szétesett a mozgásom.  Amióta rendszeresen végzem a gyakorlatokat, ez a feszítő érzés megszűnt és sokkal stabilabb a mozgásom, nem esik be a vállam, szebb a tartásom futás közben is. Körülbelül egy hónap után, közeledve a félmaratoni versenyre való felkészülés vége felé, egy tizenhét kilométeres edzés alatt a dombokat is energikusan, tempósan tudtam futni, igazi wow élmény volt. Olyan alapokat ad a spirálstabilizáció, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy elkerüljük a sérüléseket, kellemetlen fájdalmakat és eredményesek legyünk, kihozzuk magunkból a lehető legjobb teljesítményt. (Folyt. köv.) Az 1. részért kattints ide