fbpx

Anyukádnak igaza volt, ki kell húznod magad. De nem kizárólag azért, hogy csinosabbnak nézz  ki, hanem azért is, mert a rossz testtartás nemcsak a gerincedet és az ízületeidet teszi tönkre,  nemcsak betegségeket, hanem olyan egészségügyi problémákat is okoz, amikre lehet, hogy eddig nem is gondoltál:

  • csípő-, térd-, és bokaproblémák,

  • vállproblémák,

  • a légzésfunkció romlása,

  • rossz emésztés, gyomorégés, reflux,

  • fejfájás,

  • hasfájás.

ROSSZ VÉRKERINGÉS

Sok esetben a nem megfelelő vérellátás okoz problémát a belső szervekben. Könnyű elképzelni, hogyan működik ez, ha a körmödre gondolsz. A körmök rózsaszín színét az alatta lévő kis hajszálerek adják. Ha megszorítod a körmöd, a köröm fehérré válik, láthatóan kiszorítod a vért a kis erekből. Ugyanez történik a testedben is.  Ha nem megfelelő testtartással, görnyedten ülsz vagy állsz, az aktuálisan “szorult helyzetben lévő” szerveknek nem lesz megfelelő a vérellátása, a nem megfelelő vérellátás pedig egészségügyi problémákhoz vezethet. Ahol fokozódik a vérellátás, ott fokozódik a szerv működése is.

NŐI SZERVEK BETEGSÉGEI

Gaál Erzsébet, Kriston Intim Torna tréner a tanfolyamain is ajánlja a helyes testtartást a női szervek védelme miatt: “Az ülés közbeni görnyedt testtartással azt érjük el, hogy alhasi szerveinknek kevesebb helyet engedünk, ezért lefelé nyomulnak. A hólyag, a méhtest és a végbél lefelé mozdul, tartószalagjaik megnyúlhatnak, a szervek megereszkedhetnek. Ha ez a hatás – a görbén ülés – hosszan fennáll és más, terhelő szokásokat is alkalmaz az illető, akkor k i- alakulhatnak a sérves, süllyedéses elváltozások. A görbe testtartás következtében lassul a vérkeringés az alhasban, a szervek tápanyag ellátottsága romlik, ezért funkciójuk is nehezítetté válik. Példaként említve a hüvely felső szakaszának zárási képessége sérül, hiszen az izom– az oxigén – és tápanyagellátás hiányától – sorvadni kezd. Állás közben is érdemes tudatos maradni. Amennyiben a “pucsításos” – túlzottan homorított ágyéki gerincszakasz – állás jön létre, például fáradt hátizmokkal, magassarkú cipőben, a hólyag, a méh és a belek előre billennek a hasfalra. A csapott vállal, görbe gerinccel való állás következtében ugyanezek a szervek lefelé nyomulnak, terhelődnek. Mindkét esetben nyúlnak az alhasi szervek tartószalagjai.”  

Részlet: Balatoni-Huber Vera Tudatos testtartás című könyvéből

Tanuld meg a helyes testtartás alapjait és végezz rendszeresen bizonyított hatású testtartás javító gyakorlatokat, például Spirálstabilizációt! A Spirálstabilizációt elsajátíthatod online tanfolyam formájában is.