Barion Pixel Dr. Spingár Andrea - Tudatos Testtartás

Háziorvosi munkám során naponta szembesülök a testtartási problémákkal. A gerinc görbületeinek, a szimmetrikus és jó tónusú izomzatnak a kialakulása a változatos mozgásformákkal fejleszthető jól. Ezért fontos minél többet mászni, ugrálni, futni, egyensúlyozni … Az idei őszi szűrővizsgálatok során azt tapasztaltam, hogy feltűnően romlott a kisiskolás gyermekek testtartása. 

A hanyagtartás, a púpos hát, aszimmetrikus tartás, gerincferdülés, kötött ágyéki  gerinc (cipő levetése előrehajolva)  már az 1-2 osztályosoknál is megjelenik. A karanténos időszak megtette hatását. A szabadtéri és iskolai mozgás kimaradása, a kanapén fekvés vagy a telefon, számítógép előtti kényszertartások a ludas?

Nagyon javaslom a Spirálstabilizáció módszert gyerekeknek is, mert minden tartásproblémát gyorsan, látványosan javít.

Verára és a Spirálstabilizació módszerére az interneten találtam rá. Sok közöset találtam a szemléletünkben, értékes tanár, az elhivatottsága fogott meg. Kis betegeimhez fordulva magam is gyakran csavart testtartással dolgozom, ezért ki is próbáltam a módszerét. 
Ami megfogott benne: nagyon tetszik a hullámzó koreográfia, a változatos, mindent átmozgató gyakorlatok. Koncentrációt igényel, ezért teljesen kikapcsol. Jól átmozgatta az alvó izmokat is, s ez elég jól érezhető!!!! 

Kb. 10 éve vannak visszatérő féloldali váll – illetve háti fájdalmaim, melyeket a jóga, torna szépen karbantartott, de nem szűntek meg. Az egyik sarkam  fáj, azt jobban terhelem. Előbbiek teljesen megszűntek, utóbbi sokat javult.

Dr. Spingár Andrea

gyermekorvos

Tetszett a cikkünk? Oszd meg másokkal is!